5 statystyk Instagrama wartych do śledzenia

Jesteś nowy na Instagramie albo dopiero co przełączyłeś swoje konta na firmowe?  Może jesteś osobą, która ma konto dla firm, wie, że są statystyki ale nic nie rozumie z tych szlaczków i procentów i w ogóle to wszystko jest bez sensu…  Nic straconego! Przeczytaj ten artykuł do końca i poznaj 5 kluczowych statystyk aby ulepszyć swoją strategię na Instagramie.

Czemu śledzenie statystyk jest tak ważne? Dzięki nim widać w jakich godzinach nasze posty cieszą się najlepszym zaangażowaniem a co za tym idzie w jakich godzinach korzystają z Instagrama nasi obserwatorzy czy też klienci. Ale to nie wszystko! Możemy sprawdzić w jakim wieku, z jakiej miejscowości oraz jakiej płci są osoby, które nas obserwują. Dzięki szlaczkom i wartościom procentowym jesteśmy w stanie lepiej utożsamić się z osobami po drugiej stronie ekranu a firmy mogą jeszcze bardziej szczegółowo kierować swoje oferty do klientów.

Ale do rzeczy! Lista 5 metryk koniecznych do śledzenia jeśli chcesz udoskonalić swój profil na Instagramie:

#1 Współczynnik zaangażowania

Jeśli Twoi obserwatorzy zostawiają serca, komentują czy dzielą się Twoim contentem to wskaźnik ten poszybuje w górę. Jak go mierzyć? Zdania na ten temat są podzielone ale ogólnie to liczba wszystkich polubień i komentarzy podzielona przez liczbę obserwatorów x 100. Oczywiście im większy współczynnik tym lepiej. Jeśli matematyka nie jest Twoją mocną stroną to polecam skorzystać z aplikacji np Later gdzie wskaźnik jest liczony automatycznie 🙂

Tak naprawdę podobny wynik osiągniesz przez śledzenie zaangażowania pojedynczych postów. Jeśli cieszą się dużą liczbą serduszek i komentarzy to znaczy, że robisz to dobrze!

Wskazówka: Jeśli dodasz post i ktoś zostawi pod nim komentarz najlepiej odpowiedz na niego od razu. Instagram zauważy, że dany post jest wartościowy i zacznie pokazywać go większej ilości osób.

#2 Najlepszy czas na dodawanie postów

Ta „mała” zmiana może mieć ogromny wpływ na wzrost Twojego konta!  Jak sprawdzić, która godzina będzie najlepsza  dla Ciebie? Sprawdzając statystyki na swoim koncie, po kliknięciu „Grupa odbiorców” na samym dole ukażą się godziny w jakich najczęściej przebywają na Instagramie nasi obserwatorzy.  Są one podzielone na poszczególne dni i jest to też dla nas wskazówką aby zawsze porównywać np. piątek do piątku a nie całego tygodnia :).  Stety lub niestety wszystko zalicza się do metody prób i błędów i obserwacji reakcji oglądających. Ale cierpliwości! Jak już znajdziesz swój idealny czas, będziesz krok milowy do wzbicia na wyżyny swojego profilu!

#3 Zasięg

To kolejne pole do analiz, które jest absolutnie obowiązkowe dla osoby, która chce wzbić się na wyżyny. A Ty chcesz prawda? Więc do dzieła! Najpierw musimy zrozumieć o co chodzi z tą statystyką. Wskaźnik zasięgu informuje nas o liczbie niepowtarzalnych wyświetleń naszych postów, które dotarły do naszych „nie obserwatorów”. Nie należy go mylić z samymi wyświetleniami. Zasięg obejmuje przewijanie po tablicy, klikanie bezpośrednio do Twojego konta lub oglądanie contentu bezpośrednio z Direct Message.  Z czasem też ta liczba może wzrosnąć bo ci sami obserwatorzy widzą post wiele razy.

Aby sprawdzić zasięg poszczególnych postów wejdź w statystyki, zawartość następnie „Posty w aktualnościach” i tam wybieramy „zasięg” . Jeśli po czasie śledzenia tej statystyki nie zauważysz zmian na lepsze to czas na zmiany i zastanowienie się co może zaciekawić odbiorców.

#4 Wskaźnik odbiorców na Insta Stories

Co zainteresuje mojego odbiorcę na Insta Stories? Co go zaangażuje i sprawi, że nawiążemy kontakt? Te pytanie zadają sobie nie tylko firmy mające swoje profile na instagramie.  Gdy juz wiesz co jest najciekawsze dla Twoich odbiorców, możesz jeszcze lepiej zacząć się z nimi komunikować!  Aby się tego dowiedzieć, znów zaglądamy do historii Instagram Stories i analizy w jakim momencie Twoje posty straciły widzów.  Jeśli tworzysz całe opowiadania na Stories to na pewno chcesz wiedzieć ( a jeśli nie to przekonuje Cię, że chcesz) ile osób ogląda do końca. Ile osób rezygnowało po pierwszym stories? Przeanalizuj każdą część Twojej dłuższej wypowiedzi na IG stories i zobacz ile osób w jakim momencie rezygnowało z oglądania. Później są już tylko przemyślenia czy może to co mówiłaś nie było ciekawe? Czy może jakość nagrania była zła, a może słabo budowałaś napięcie? Jeśli chcesz poznać niezawodne sposoby na Stories kliknij tutaj.

# 5 Śledzenie ruchu i sprzedaży na Instagramie

Oczywiście dotyczy to kont, które prowadzą sprzedaż przez Instagram. W 2018 roku pojawiły się naklejki, które po kliknięciu na zdjęcie upragnionej rzeczy, pokazują cenę oraz odnośnik do sklepu. Jak śledzić ruch i zaangażowanie postu, który ma na celu sprzedać? Wystarczy kliknąć na zakładkę „Zobacz statystyki” pod naszym postem i przeciągnąć je po więcej szczegółów. Tam znajduje się cała magia 🙂

Skup się na tych pięciu statystykach, zaprzyjaźnij się z nimi, badaj, testuj a przede wszystkim bądź świadoma, że dzięki nim wzbijesz swój profil na Instaramie na wyżyny!

Trzymam kciuki i czekam na wieści jak Ci idzie 🙂

5 Komentarzy

  • Hej!

    Widzę, że dopiero rozkręcasz się ze swoją stroną i mimo, iż to kompletnie nie moja tematyka, to trzymam kciuki za dalsze sukcesy 😉 chciałabym jednak zwrócić Twoją uwagę na kwestie gramatyki i ortografii w tekście – polecam przed opublikowaniem treści, sprawdzić ją pod kątem poprawności, przykładowo: „Dzięki szlaczkom i wartością procentowym (..)” powinno być wartościom procentowym, w części „o mnie” piszesz, że przysłuchiwałaś się „negocjacją”, podczas gdy poprawna forma brzmi negocjacjom – itp. itd.

    Brakuje również interpunkcji, dzięki której tekst byłby przyjaźniejszy i łatwiejszy do czytania. Nie odbierz tego proszę w negatywny sposób, bo moim celem nie jest sianie hejtu, a jedynie życzliwa uwaga na przyszłość 😉

    • He 🙂
      Dziękuję za ten komentarz. Zaraz zabieram się za poprawianie byków! Przyznam się, że gramatyka, a interpunkcja już w ogóle nie jest moją mocną stroną 🙁 Obiecuję, że będę nad tym pracować i zwracać uwagę na to jak piszę.
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za kciuki 😉

  • Bardzo fajny artykuł, tylko na końcu napisałaś bądź „świadoma”. Czyli z automatu zakładasz, że nie będzie się tutaj pojawiała płeć przeciwna do płci pięknej? 😀 Pozdrawiam i będę zaglądał regularnie.

    • Dziękuję i zapraszam bo regularnie będą pojawiać się nowe artykuły 😉 Co do formy żeńskiej to jak na razie mam więcej czytelniczek ale dla Panów też chętnie piszę 🙂 Pozdrawiam serdeczenie!

  • […] Co zrobić, żeby Twoje konto szczyciło się zaangażowaniem, a liczba followersów rosła? Twórz ciekawe posty, które mogą zainteresować ludzi, dodawaj lokalizację i wartościowe hashtagi oraz warto być systematycznym w swoich działaniach. Przede wszystkim bądź sobą i bądź szczera w tym co robisz bo szczerość jest największą wartością, nie tylko Instagrama 😉 Ach no i jeszcze warto śledzić statystyki, żeby kontrolować czy nasze działania nie idą na marne („5 statystyk Instagrama wartych do śledzenia„). […]

Dodaj komentarz