Insta Stories – czy robisz to dobrze?

Instagram Stories stało się swego rodzaju telewizją codzienną, która przybliża nas do świata osób czy też firm,  które obserwujemy. Czy jest tylko kreatywną zabawą czy może zostać  wykorzystana do promocji produktów, przyciągania klientów albo zdobywania nowych obserwatorów? Przeczytaj do końca a zobaczysz czy warto publikować Insta Stories.

Instagram proponuje nam wiele „dodatków” do Insta Stories takich jak naklejki z pytaniami, lokalizacja czy tez oznaczanie innych osób lub dodawanie hashtagów. To swego rodzaju podpowiedź, że dzięki używaniu tych gadżetów możemy nawiązać relacje ze swoimi obserwatorami albo uzyskać nowe follow! Ale po kolei…

#1 Naklejki

Instagram umożliwia nam zrobienie ankiety np „Tak/Nie” aby poznać zdanie naszych obserwatorów a nawet przez naklejkę „Pytania” to my możemy znaleźć się pod gradobiciem zagadnień, które nurtują naszych followersów. Dzięki tego rodzaju naklejką jesteśmy w stanie zbudować relację, poznać zdanie na temat produktów czy w ogóle dowiedzieć się czy to co robimy jest wartościowe czy np nasi obserwatorzy oczekują zupełnie czegoś innego. Masz konta na Instagramie z pięknymi makijażami ślubnymi i zastanawiasz się czemu nie przybywa Ci obserwatorów a nawet ich liczba topnieje? Zadaj pytanie w Insta Stries czy może makijaż codzienny byłby bardziej ciekawy. Może Twoi obserwatorzy marzą żeby zobaczyć makijaże tematyczne dla danych typów urody? Nigdy się tego nie dowiesz póki nie zadasz im tego pytania 😉

Pod koniec 2018 roku pojawiła się naklejka „odliczanie”, która moim zdaniem jest idealna dla firm. Dzięki niej możesz zaznaczyć, że promocja kończy się już za 2 godz 52 sekundy i koniecznie trzeba się pośpieszyć z zakupami. Jeśli Twoi obserwatorzy czekają na nowy post na blogu czy nowy filmik na YT , powiedz im za pomocą naklejki ile jeszcze minut zostało. Jeśli nie prowadzisz bloga ani firmy to zawsze możesz przypomnieć znajomym ile zostało do Twoich urodzin.

#2 Lokalizacja

To równie ważna naklejka jak pytania czy ankiety. Dzięki lokalizacji możesz zdobyć nowych obserwatorów. Jak to działa? Otóż gdy dodasz znacznik, że jesteś np na krakowskim rynku, to Twoje Insta Stories może pojawić się w sekcji explore i zobaczą je zupełnie nowe osoby. Być może kogoś zaciekawisz i z chęcią wskoczy na Twój profil i kliknie „Obserwuj”. Spora grupa osób jadąca w nowe miejsca używa lokalizacji aby zobaczyć co ciekawego można zwiedzić w danym mieście. Mogą zainspirować się nie tylko miejscami czy restauracjami ale także Twoim profilem.

#3 Hashtagi

Używanie hashtagów może przynieść dokładnie taki sam efekt jak lokalizacja. Od jakiegoś czasu możemy obserwować # i dokładnie widzieć jakie zdjęcia pojawiają się pod danym oznaczeniem. Nasze otagowane Insta Stories także pojawi się w seksji explore czy też w Stories dedykowane do hashtaga. To znów idealny sposób na zainspirowanie nowej osoby i zachęcenie jej do odwiedzenia naszego profilu i kliknięcia „obserwuj”.

Czy używanie samych naklejek zagwarantuje nam nowych obserwatorów? Zdecydowanie nie. W czasach kiedy jesteśmy skupieni na szybkiej i konkretnej informacji, która nas w 100% interesuje, same naklejki nic nie dadzą. Ważne aby nasze Insta Stories było spójne, przemyślane i budzące ciekawość. Jak dowiedzieć się co ciekawi obserwatorów? Oprócz zadawanie pytań możemy także śledzić statystyki. Pod każdym Insta Stories widzimy ile osób kliknęło „dalej”, „następna relacja” czy „wyjścia”. Te trzy czynniki dadzą nam znać, które nasze stories było wartościowe i skłonią do refleksji jeśli nasi obserwatorzy w większości klikają „wyjdź”.

3 Komentarze

Dodaj komentarz