Instagram BIO – czyli jak się dobrze przedstawić?

Przyznaj się kiedy ostatnio uaktualniałaś swoje BIO na Instagramie? A może wypełniłaś je jedynie przy zakładaniu konta i tak już trwa owiane pajęczyną, a zawarte w nim dane dawno odeszły do lamusa? To jest ten czas kiedy możesz stworzyć zabójcze BIO więc telefon w dłoń i do dzieła!

BIO na instagramie jest szalenie ważne jeśli chcesz zainteresować nowe osoby, które wyświetlają Twój profil. To dzięki niemu mogą dowiedzieć się kim jesteś, gdzie mieszkasz i przede wszystkim czym się zajmujesz. Jeśli dodałaś w opisie #instamateczka, a zajmujesz się produkcją np torebek i pominiesz tą informację to nawet pokazując zdjęcia najnowszej kolekcji ktoś kto odwiedzi twój profil po raz pierwszy może po prostu pomyśleć, że właśnie byłaś na zakupach i chwalisz się zdobyczami. Celem każdego BIO jest zamiana odwiedzających Twój profil na obserwujących i śledzących twoje działania. I to powinna być Twoja motywacja, aby zrobić wspaniałe pierwsze wrażenie na odwiedzających!  Co musisz zrobić dokładnie? Czytaj dalej!

O co w tym wszystkim chodzi?

Wyobraź sobie, że jesteś osobą, która pierwszy raz wchodzi na Twój profil na Instagramie. Nic o Tobie nie wie, pierwszy raz widzi twoje zdjęcia i profil. Co widzisz? Co pomyślałaś? Czy po opisie profilu i zdjęciach wiedziałabyś czym się zajmuje jego właściciel? Jeśli nie to znak, że Twoje BIO jest do bani! Na pierwszy rzut oka odwiedzający powinien wiedzieć o co chodzi. Jeśli wyróżniasz się konkretną umiejętnością, zawodem czy hobby koniecznie napisz to w BIO. Warto zawrzeć tez informację w jaki sposób pomagasz czy inspirujesz swoich zwolenników. Jeśli masz jakieś hasło, z którym się identyfikujesz albo Twoja firma jest z nim związana i jest to jej misja, to warto dodać je właśnie w BIO. Dzięki temu będą Cię obserwować osoby, dla których ważne są te same wartości co dla Ciebie. Będziesz miała silną grupę obserwatorów, którzy nie trafili tu z przypadku! Wykorzystaj dobrze te 150 znaków i zdobądź nowych followersów.

Nazwa użytkownika

Wchodząc na edycję swojego profilu widnieje pole „Imię i nazwisko” i to właśnie o nim będzie mowa. To ta sekcja, która jest wytłuszczona po wejściu na Twój profil i co ważne, a może i najważniejsze, także jest widoczna w wyszukiwarce! Co za tym idzie warto wpisać tam słowa kluczowe, które mają nakierować innych czym się zajmujesz i z czym należy Cie kojarzyć. Moja nazwa użytkownika zawiera moje imię i nazwisko @paulinakasprzyk.pl , więc we wspomnianym polu wpisałam to co kocham, czym się interesuję i co może też zainspirować innych czyli „Social Media Lover”. Dzięki temu jeśli ktoś wpisze w wyszukiwarkę „Social…” to bardzo prawdopodobne, że to właśnie ja pojawię się w wynikach. Jeśli zajmujesz się sprzedażą konkretnych produktów to właśnie powinnaś wpisać słowa, które są kluczowe dla Twojej branży.

Hashtagi i powiązane konta

Do swojego BIO możesz dodawać także powiązane konta czy też hashtagi swojej marki.  Jeśli masz firmę związaną ze sprzedażą kosmetyków to możesz stworzyć konto dedykowane linii dla nastolatków i wspomnieć o tym koncie na profilu głównej marki. Od 2018 roku wszystkie hashtagi i nazwy użytkowników wpisane w BIO stały się klikalne (musisz oczywiście dodać # lub @). Dzięki temu możesz pokierować nowe osoby odwiedzające Twój profil prywatny do konta Twojej marki,  czy też pokazać jak klienci używają # Twojej firmy i chwalą się nowymi zakupami.

Call To Action!

CTA to must have każdego kto posiada swoją stronę www! Nie ważne czy masz sklep online czy jesteś blogerem, ważne aby poinformować ludzi co mają zrobić jak już wejdą na Twój profil. To trochę jak prowadzenie dziecka we mgle (czy jakkolwiek się mówi 🙂 ). Potrzebujesz poinformować wszystkich, którzy odwiedzają Twój profil, że klikając w ten link przeczytają nowy artykuł lub otrzymają super zniżkę albo darmowy ebook. Jeśli nie napiszesz zdania „Kliknij a otrzymasz zniżkę na zakupy” to nikt nie będzie wiedział o promocji. Proste! Dlatego ważne abyś informowała co Twój link zawiera 😉

Zostaw do siebie kontakt

Jeśli masz sklep stacjonarny lub siedzibę swojej firmy, zaznacz jego lokalizację. Dodaj adres mail, numer telefonu. Pozwól się znaleźć! Zostawiając chociażby adres mail dajesz możliwość bezpośredniego kontaktu np firmą, które chciałyby z Tobą współpracować.

Wyróżnij się

Instagram umożliwia zapisanie Twoich najlepszych Insta Stories i pokazanie ich jako wyróżnione w BIO. To idealne miejsce do tego, żeby się przedstawić i powiedzieć czym się zajmujesz albo jak możesz pomóc nowym obserwatorom. Pokazuj w wyróżnionych relacjach jak tworzysz produkty, kręcisz filmiki na YT czy jak przygotowujesz się do zrobienia nowego makijażu. Aby BIO było bardziej spójne możesz wybrać okładkę danego wyróżnienia i odpowiednio podpisać co ono zawiera.

Jak sama widzisz Instagram BIO jest szalenie ważną częścią aby zdobyć nowych obserwatorów, zwiększyć ruch w Twoim profilu czy zacząć sprzedawać na Instagramie. Dlatego weź telefon w dłoń, przejrzyj swój profil i daj znać co zmieniłaś w swoim BIO.

2 Komentarze

Dodaj komentarz