3 główne trendy na Instagramie w 2019 roku

Instagram zmienia się praktycznie cały czas…testuje nowy wygląd profilu, dodaje nowe naklejki czy tworzy np IG TV dla urozmaicenia i zwrócenia jeszcze więcej naszej uwagi na aplikację. Czy ktoś w ogóle pamięta czas, kiedy na naszym feedzie nie pojawiały się reklamy, nie było Insta Stories, ani zakupów prosto ze zdjęcia? Podążanie za trendami i walka o nasza uwagę jest duża, ale czy te zmiany na pewno są dla nas dobre? Oto trzy główne trendy, które będą królowały na Instagramie w 2019 roku.

#1 Zmiana wyglądu profilu

O tym już głośno od dawna! Niektóre konta już zostały zmienione i wkrótce wszyscy będziemy mieli nowy wygląd naszego profilu. Nowy czyli jaki? A no taki skupiony na Tobie, a nie na liczbach 😉 Główną rolę będzie odgrywało Twoje zdjęcie i opis czym się zajmujesz albo jaką masz pasję, którą dzielisz się tutaj z innymi. Jeśli nadal nie wiesz jak najlepiej przedstawić się na Instagramie (czyli zoptymalizować swoje BIO) to kliknij tutaj. Liczba Twoich followersów, czy to ile osób Ty śledzisz będzie mniej ważna. W końcu będzie się liczył człowiek, a nie tylko liczby!

#2 IG TV

Instagram TV jest już od dawna, ale pewnie jeśli go używasz to widzisz jak marne zasięgi mają zamieszczane tam filmiki w stosunku do postów tradycyjnych. Podobno ma się to zmienić i IG TV ma być lepiej rozwijany. W końcu nie po to został stworzony, żeby teraz nikt go nie używał ;). Swoją drogą jest to wspaniałe narzędzie do promowania pionowych filmów tak chętnie oglądanych przez nas na telefonie. Może więc warto iść tą drogą?

#3 Q&A na żywo

Filmiki nadawane „live” zyskały dużą popularność zarówno na Instagramie jak i na Facebooku. Jest to wspaniała forma kontaktu z naszymi odbiorcami i narzędzie dla firm do promocji czy przedstawiania nowych produktów. Teraz na live ma pojawić się możliwość sesji Q&A oraz będzie można odgórnie nadać tytuł swojego wystąpienia. Ja jeszcze niestety nie mam tej funkcji, ale jeśli Ty ją masz to koniecznie daj znać jak działa.

Te trzy główne trendy, moim zdaniem, przyniosą wiele zmian w promocji marek czy też w komforcie naszego odbioru treści. Pojawiły się także inne zmiany w aplikacji, które być może już zauważyłaś.

Instagram liczy ile czasu spędziłaś w aplikacji! Przez kliknięcie w ustawieniach swojego profilu „Licznik aktywności” dowiesz się ile minut dziennie zajmuje Ci scrolowanie Insta. Możesz założyć alarm, który poinformuje Cię, że czas przeznaczony na aplikację dawno minął. Oprócz tego w wiadomościach prywatnych pojawiła się możliwość filtrowania na te przeczytane i nieprzeczytane. Jeśli chodzi o dodawane posty to pojawiła się możliwość dodawania tekstu alternatywnego. Jest on przeznaczony dla osób, niedowidzących lub niewidomych i dzięki niemu możemy opisać co dokładnie znajduje się na zdjęciu.

Trendy trendami, zmiany zmianami, ale odpowiadając tak szczerze: czy umiesz wykorzystać podstawowe funkcję Instagrama? Czy znasz podstawy?

2 Komentarze

  • Poznaję i uczę podstaw Instagrama! Dziękuję za artykuł, przybliżył mi znaczenie kilku funkcji na IG 🙂

    • Bardzo się cieszę 🙂 Jeśli będziesz miała jakieś pytania to zapraszam 🙂

Dodaj komentarz