Jak dostać się na Explore page na Instagramie?

Explore page na Instagramie to świetne miejsce do promocji, przedstawienia się nowym osobom i uzyskania większego, lepszego zaangażowania. Jak w ogóle się tam dostać? Czy jest możliwy jakiś sposób czy w ogóle nie mamy wpływu na algorytm?

Jakiś czas temu Instagram wydał nową stronę „Explore” gdzie pojawiły się kanały tematyczne, te związane z zakupami oraz miejsce na IGTV. Wszystkie działania skierowane są tak, aby strona była bardziej spersonalizowana do naszych upodobań. Dzieję się to za pomocą algorytmu, który śledzi nasze działania na podstawie obserwowanych kont, zdjęć, które lubimy czy komentujemy lub też treści, które lubimy oglądać na Stories czy IGTV. To dlatego jeśli przez ostatni czas szukałeś zdrowych przepisów czy kont na Instagramie ze zdrową dietą, Twój Explore page jest przepełniony jedzeniem i fit poradami żywieniowymi. Algorytm wyłapał co Cię teraz interesuje 😉

Po co w ogóle poruszyłam temat dostania się na explore page? Z bardzo prostego powodu! To promocja dla Twojej marki czy konta i możliwość dotarcia do nowej grupy odbiorców, która jest całkowicie darmowa! Za wyświetlanie Twoich treści na explore page nie płacisz nic… no może jedynie czas poświęcony na obmyślanie strategii i działanie, żeby się tam dostać. Czas na konkrety!

#1 Statystyki, statystyki i raz jeszcze statystyki…

Może się tak zdarzyć, że Twoje treści już są wyświetlane na explore page. Dokładnie niestety nie da się tego zmierzyć i sprawdzić. Możemy przypuszczać, że post, który wzbudził duże zainteresowanie i ma duży procent „odkrywania” w statystykach pod konkretnym zdjęciem, mógł pojawić się w sekcji explore. Dlatego warto sprawdzać jakie posty cieszą się największym zaangażowaniem i testować czy podobne treści będą miały równie duży odzew.

#2 Złota godzina na publikację

Już wcześniej wspominałam, że warto sprawdzać w jakich godzinach nasi obserwatorzy są najbardziej aktywni na Instagramie. Wiąże się to oczywiście z faktem znania swojej grupy docelowej 😉 Jeśli nasz content skierowany jest np do mam małych dzieci to musimy pomyśleć czy publikowanie w południe ma sens, czy mają w ogóle czas na śledzenie Instagrama czy może nie lepiej opublikować post wieczorem kiedy dzieciaki idą już spać? To oczywiście dotyczy obecnych obserwatorów jak i tych nowych, których chcemy zdobyć z explore page. Ta sama grupa docelowa będzie przebywała w aplikacji w podobnych godzinach.

#3 Instagram Stories

Po aktualizacji strony wyszukiwania na Instagramie ma także pojawić się sekcja związana z Insta Stories. Piszę ma ponieważ ja sama jeszcze jej nie mam i nie znam dnia ani godziny jej pojawienia się. To bardzo ważna sugestia, aby zadbać o wygląd swoich stories i o estetykę ich publikacji.

#4 IGTV i filmiki

Ponieważ w explore page jest osobna kategoria dla IGTV to także znak, że warto przedstawiać swój content właśnie w postaci filmików. Po za tym, IGTV nie jest jeszcze jakoś super popularne, a raczej zostało stworzone, żeby zachęcać odbiorców do oglądania filmów na IG niż na YT, dlatego treści video moim zdaniem będą faworyzowane i wyświetlane częściej.

#5 zwróć uwagę na hashtagi

Explore page ma teraz funkcję kategoryzacji treści na np modę, zakupy, podróże, dekorację. Dzieję się to za pomocą #. Dlatego warto abyś dobierał je właściwie, w sposób przemyślany i adekwatny do tego co dzieje się na zdjęciu. Warto także sprawdzić czy któryś z hashtagów, które używasz nie jest zablokowany!

Tak naprawdę, żeby dostać się na explore page na Instagramie trzeba po prostu mieć przemyślaną strategię i wiedzieć w jakim celu dodaje się treści. Znajomość naszej grupy odbiorców jest kluczowa bo dzięki niej będziemy wiedzieć do kogo publikujemy, w jakich godzinach te osoby mogą przebywać na Instagramie, czy w końcu jakie treści mogą im bardziej przypaść do gustu. Gdy już poznamy naszą grupę pozostaje nam „jedynie” śledzić statystyki i sprawdzać, co możemy ulepszyć, aby nasze działania przynosiły jeszcze lepszy skutek 😉

Dodaj komentarz