Jak mierzyć postępy na Instagramie

Robisz super zdjęcia, dodajesz przemyślane hashtagi, jesteś aktywny na Insta Stories i…nadal nic. Liczba obserwatorów rośnie mało albo wcale, a komentarzy jakby jest coraz mniej. Co robisz źle? Na to pytanie mogą odpowiedzieć Twoje statystyki 😉

Mówisz „analiza statystyk” i już pewnie wielu z Was ma gęsią skórkę. Nie da się jednak ominąć tego tematu jeśli chcemy wiedzieć jakie działania przynoszą oczekiwany skutek bądź co robimy źle. Dzięki śledzeniu statystyk poznajemy naszą grupę odbiorców, mierzymy efektywność naszych działań, zasięgi i wiele innych.

Co warto sprawdzać?

Przede wszystkim warto wiedzieć kim są twoi odbiorcy. Jaka to grupa wiekowa, czy mieszkają w wielkich metropoliach czy raczej w mniejszych miastach? W jakich godzinach przebywają na Instagramie? Warto sprawdzić te statystyki i zastanowić się czy np publikowanie postów po godz 20 przyniesie większy odzew i zasięgi, a to przyczyni się do wzrostu obserwatorów. Oczywiście nie jest to magiczny sposób, który spowoduje, że nagle liczba obserwatorów wzrośnie o 200%. Jest to podpowiedź, sugestia do sprawdzenia czy rzeczywiście te godziny są czasem kiedy twoi obserwatorzy przebywają na Instagramie.

Ważną kwestią jest także sprawdzanie statystyk poszczególnych postów. Nie zrażaj się jeśli np zasięg twojego postu był mniejszy niż ostatnio. Może akurat ten post wzbudził większe zaangażowanie i np więcej osób odwiedziło Twoja stronę. Tutaj też pojawia się ważna kwestia, żeby zdefiniować co jest naszym celem. Czy zależy nam na super zasięgu czy bardziej na zaangażowaniu, a może jedno i drugie jest tak samo dla Ciebie ważne.

Kolejną kwestią są statystyki dotyczące Insta Stories. Tam dowiesz się ile osób obejrzało Twoje stories, przewinęło danej czy w ogóle wyszło z Twojego filmiku. I dla mnie osobiście ta kwestia jest najważniejsza czyli ile osób i w którym momencie zrezygnowało z oglądania mojej relacji. To daje powód do zastanowienia się co jest nie tak… Czy może jakość była kiepska i nie warto było oglądać? Może za nudny przekaz? Nad tym wskaźnikiem warto się zastanowić bo możemy dojść do ciekawych wniosków, zmienić swoje działanie i dzięki temu zwiększyć zasięgi i zaangażowanie.

Podsumowując: jeśli chcesz wiedzieć jak rozwija się Twoje konto musisz sprawdzać statystyki, znać swoich odbiorców, znać najlepszą dla Ciebie godzinę na publikacje postów, a także mieć zdefiniowany swój cel (czy np większe zaangażowanie czy liczba obserwujących). Tak naprawdę złoty środek na rozwój swojego konta znajdziesz sam przez testowanie i śledzenie swoich działań. Próbuj i analizuj!

Dodaj komentarz