Jak osiągnąć sukces na Instagramie – wywiad z @patrycja.kurzepa

Kobieta pełna pasji, związana ze wspaniałym projektem jakim jest Era Nowych Kobiet. Z wielkim zaangażowaniem i precyzją prowadzi swój profil na Instagramie, który obecnie śledzi ponad 5 tysięcy osób. Z jeszcze większa pasją fotografuje ludzi i zapisuje na zdjęciach ich szczęście, bo jak sama o sobie mówi jest fotografem szczęścia właśnie 🙂 A jak zaczeła się jej przygoda z Instagramem? Zapraszam do wywiadu z Patrycją Kurzepą.

Jak się zaczęła Twoja przygoda z instagramem?

Moja przygoda z Instagramem zaczęła się w 2013 roku, na początku studiów. Kiedyś przez długi czas prowadziłam photobloga – na którym publikowałam regularnie swoje zdjęcia i wpisy z ulubionymi cytatami. Miałam tam stworzoną swoją fotograficzną społeczność, nawiązałam mnóstwo kontaktów i uwielbiałam dzielić się z innymi swoimi przemyśleniami i zdjęciami jednocześnie. Niestety –portal ten bardzo mocno zaczął się zmieniać i komercjalizować, przez co zaczęłam szukać „swojego nowego miejsca w sieci”. I tak pojawił się Instagram. Na początku nie traktowałam go poważnie jako narzędzia do budowania marki i prezentacji portfolio. Wstawiałam od czasu do czasu różne zdjęcia (marnej
jakości) z telefonu i pisałam jakieś dziwne hashtagi (które dalej mam na swoim koncie) Wraz z rozwojem mediów społecznościowych, zaczęłam mieć większą świadomość tego narzędzia i testowałam różne rozwiązania. Najwięcej efektów widzę dopiero teraz, od kiedy postanowiłam pokazywać innym zdjęcia z sesji oraz kulisy fotograficznej pracy. 6 lat zajęło mi zdobycie tylu obserwatorów co za czasów photoblog.

Masz piękną, spójną siatkę zdjęć na swoim profilu. Czy masz jakiś
schemat publikowania postów? Czy planujesz je wcześniej czy może
publikujesz „ręcznie” danego dnia?

Dziękuję bardzo! Publikuje zdjęcia ręcznie z aplikacji Instagram na komputerze, ponieważ większość zdjęć mam na dysku i jest to dla mnie oszczędność czasu. Łatwiej mi się też pisze posty na laptopie. Testuje aktualnie nowy schemat wstawiania 3 zdjęć z jednej sesji, by pokazać nie tylko efekty współpracy, ale przede wszystkim zadbać o taką właśnie spójność feedu.

Czy masz jakiś schemat obrabiania zdjęć lub dodawania np jednego
filtra aby siatka była tak spójna?

Tak! Dostawałam mnóstwo pytań o obróbkę zdjęć, dlatego postanowiłam
stworzyć swój zestaw filtrów na Instagram i który można kupić na mojej stronie – www.patrycjakurzepa.com/sklep . Są to filtry przeznaczone głównie do kolorowania zdjęć w programie Photoshop (Camera Raw) i Lightroom CC oraz aplikacji Lightroom na telefon, których zazwyczaj używam.

Czy masz swój sposób na używanie #? Czy masz gotowe sety?

Testuje i używam bardzo podobnych hashtagów, które idealnie pasują do
tematyki moich zdjęć. Staram się zmieniać je co jakiś czas, by zyskać nowych odbiorców, ale przyznam szczerze – nie jest to taka prosta sprawa. Wpisuje minimum 11. Nie mam żadnych sprawdzonych hastagów przyznam szczerze. Bardziej skupiam się na wyrazistych zdjęciach przyciągających uwagę i krótkim opisie. Mam wrażenie, że to bardziej działa u mnie, niż hashtagi.

Perfekcyjnie opracowane BIO i piękne wyróżnione relacje to Twój
charakterystyczny punkt na profilu. Podziel się proszę czy dzięki
temu zdobyłaś nowych klientów lub jakąś ciekawą współpracę?

Oczywiście, że tak! Im bardziej działasz na Instagramie – tym bardziej Instagram działa dla Ciebie. Dzięki temu, że zwiększyłam swoją aktywność, publikuje w miarę regularnie posty i stories – zapadam w pamięć moich odbiorców i przyszłych Klientów. A co za tym idzie? Dostaje kilka nowych zapytań na sesje od osób, których kompletnie nie znam, a które obserwują mnie na Instagramie. To takie proste. Czasami wystarczy wysłać komuś „wiadomość prywatną” i nawiązać relacje, a dobre rzeczy zaczynają dziać się same. Uważam, że Instagram pod względem tworzenia autentycznych relacji i własnych społeczności – jest genialnym narzędziem! Sama poznałam dzięki temu wielu znanych fotografów, modelki i ciekawe firmy z którymi współpracowałam 🙂

Jak rozpoczęła się twoja współpraca z Erą Nowych Kobiet? Opowiesz
coś więcej na ten temat?

Do projektu Ery Nowych Kobiet stworzonej przez Joanne Przetakiewicz, zgłosiła
mnie moja cudowna znajoma, która od zawsze śledzi wszelkie nowinki i
wydarzenia w okolicy. Oznaczyła mnie w poście, w którym liderka z Wrocławia (Karolina ;* ) szukała fotografa na swój pierwszy zapoznawczy event. Jak sama wiesz ( bo też poznałyśmy się na evencie 🙂 ) – to dla mnie ogromna szansa, by poznać mnóstwo fantastycznych kobiet i kolejnych wartościowych znajomości. Zgodziłam się i po pierwszym spotkaniu wiedziałam, że to projekt idealny dla mnie. Projekt, który ma na celu poznawanie nowych ludzi, wymianę życiowych doświadczeń i wspólne spędzanie czasu w kobiecym gronie. Tworzymy wspólnie z naszym wrocławskim teamem różne spotkania, wydarzenia i warsztaty dla kobiet, które chciałyby od życia czegoś więcej. I to „więcej” staramy się im dać. Cudowna idea, fantastyczna społeczność i mnóstwo pięknej, kobiecej energii. Więcej informacji na naszej grupie Era Nowych Kobiet – Wrocław.

Czy masz jakieś porady dla osób, które zaczynają swoją przygodę  z
Instagramem?

Bądź sobą – Instagram ma tą jedną wadę, że ludzie tam często żyją na
pokaz. Po jakimś czasie oglądania zdjęć, masz wrażenie, że wszyscy
jedzą, wyglądają i żyją identycznie. Jedyny sposób, żeby się wyróżnić – to
przestać obserwować co robią inni – i zacząć tworzyć swoje życie, które
będzie równie ciekawe poza Instagramem. Zrobić coś inaczej niż wszyscy. Znaleźć swoją niszę i mieć swoje zainteresowania, które przyciągną ludzi takich jak Ty – tylko musisz być autentyczny i komunikować o swoich wartościach. Nie patrz co inni robią i nie porównuj się z nimi, tylko rób swoje.
Publikuj regularnie – systematyczność przynosi efekty we wszystkich
dziedzinach życia, tak samo jest z Instagramem. Minimum jeden / dwa
posty dziennie. Jeśli nie lubisz zbyt dużo czasu siedzieć na telefonie –
zaplanuj posty w jeden dzień – na cały tydzień, zaoszczędzisz czas i n
pewno zyskasz nowych obserwatorów.
Pisz wiadomości prywatne – nagraj filmik albo nagranie głosowe – to
jest ogromny potencjał do nawiązywania nowych znajomości i
podtrzymywania dobrych relacji ze swoją społecznością  Odpowiadaj
na obserwacje, polubienia, komentarze  Nie bój się zadawania pytań.
Pokaż siebie – jedną z najczęściej popełnianych błędów przez firmy jest
to, że pokazują w swoich social mediach jedynie zdjęcia swoich
produktów i usług. Nie ma tam człowieka. Widzę to u fotografów, którzy
na Instagramie i Instastories pokazują tylko i wyłącznie swoje portfolio.
A ja uważam, że w tej branży np. liczy się również osobowość. To jak
wygląda, jaki ma ton głosu czy styl życia. Bo ludzie pracują zazwyczaj z
tymi, których lubią. Daj się więc poznać i daj się polubić 🙂

1 Komentarz

  • Jestem taka dumna że znam tę cudowną dziewczynę.Pięknie pisze i pięknie mówi…

Dodaj komentarz