Czy wiesz do kogo kierujesz swoje treści?

Czasem jest tak, że denerwujemy się bo nasze działania na Instagramie, Facebooku czy w jakimś innym miejscu w sieci nie przynoszą efektów. Często dostaje też od Was pytania typu „Co robię nie tak?! Przecież niby wszystko wygląda ok, a jednak coś nie działa…”. A czy wiesz do kogo kierujesz te treści? Czy wiesz kto jest po drugiej stronie szklanego ekraniku?

Właściwe określenia naszego odbiorcy jest kluczową kwestią bo przecież inaczej napiszemy post dla kobiet po 40 roku życia, a całkiem inaczej dla nastolatek, które dopiero co rozpoczynają studia. Powinniśmy także publikować inne treści, grafikę, wydźwięk naszych zdjęć. Zupełnie w inny sposób powinniśmy kreować swój wizerunek w zależności od tego do kogo chcemy wyjść z przekazem.

Persona czyli właściwie co?

Do określenia grupy docelowej będzie nam przydatna persona, czyli charakterystyka naszego idealnego odbiorcy. To przedstawiciel grupy naszych odbiorców, który w pełni ją charakteryzuje. Aby stworzyć persone musimy zastanowić się na kilkoma pytaniami:

  • Gdzie mieszka?
  • Czym się zajmuje?
  • Ile ma lat?
  • Jakie ma wykształcenie?
  • Jakie ma pasje i zainteresowania?
  • Jakie ma problemy?
  • W jaki sposób korzysta z internetu? Z jakich portali?
  • Co robi w wolnym czasie?

Tak naprawdę na im większą ilość pytań odpowiemy tym lepiej poznamy naszego odbiorcę. To jest trochę tak jak z radami dla przyjaciółki. Im lepiej ją znasz tym konkretniej możesz jej pomóc czy doradzić lepszy produkt. Tak samo jest z naszymi odbiorcami, im lepiej ich znamy tym lepiej dostosujemy treści pod ich upodobania co może korzystnie wpłynąć na nasz odbiór, zasięgi, liczbę obserwatorów czy sprzedaż.

Jeśli posiadasz profil firmowy na Instagramie to zajrzyj do swoich statystyk. Będą one pomocne przy tworzeniu idealnej persony. Uwierz, że kiedy będziesz wiedziała do kogo kierujesz swoje treści będziesz mogła lepiej je dopasować, lepiej dobrać hashtagi i na pewno będziesz zadowolona z lepszych zasięgów 😉

Jeśli masz pytania w tym temacie, zostaw proszę komentarz 😉

Dodaj komentarz