Jak osiągnąć sukces na Instagramie – wywiad z @nieszablonowyshablon

Dwie kolorowe dziewczyny, które jak same o sobie piszą ” Kreatywne duo grafików i strategów komunikacji. Tworzymy spójny wizerunek marki i www, które oczarowują klientów. ” I bez dwóch zdań czarują na Instagramie pięknym feedem, spójnym i widać, że przemyślanym wizerunkiem. Co robią, jak robią i czy zawsze było u nich tak pięknie? Przeczytaj do końca, a przekonasz się, że w „internetach nie ma rzeczy niemożliwych” !

Jak się zaczęła Wasza przygoda z instagramem?

Nasza przygoda z Instagramem zaczęła się w grudniu 2017, kiedy wystartowałyśmy z wizerunkową metamorfozą naszej marki. Zaczęłyśmy wtedy publikować posty i rozwijać nasze konto na IG. Miałyśmy pewien zamysł graficzny na zbudowanie profilu i konsekwentnie go realizowałyśmy. Każda grafika nawiązywała do dwóch kolorów z naszego logo. To przyniosło nam spore zainteresowanie naszą firmą.

Czy macie jakiś schemat publikowania postów? Czy planujecie je wcześniej czy może publikujecie „ręcznie” każdego dnia?

Publikujemy posty za pomocą aplikacji Planoly – jest bardzo wygodna, bo możemy w niej planować zarówno z poziomu telefonu, jak i komputera. Staramy się przygotowywać posty na cały tydzień z góry. Zazwyczaj w piątek robimy sobie tzw. „content Friday”, czyli dzień, w którym piszemy treści do naszego magazynu, do mediów społecznościowych i do newslettera. W praktyce nie zawsze udaje nam się wszystko to zrealizować w piątek, więc zazwyczaj kontynuujemy część zadań w poniedziałki, ale zawsze mamy plan publikacji, nawiązujący do celów, jakie chcemy w danym tygodniu osiągnąć: czy jest to zapis na webinar, czy sprzedaż workbooków czy po prostu edukacja i budowanie społeczności.

W swoim Nieszablonowym magazynie piszecie o tym jak ważna jest spójność profilu na Instagramie. Jak Wam udało się to osiągnąć? Skąd pomysły na kolory, zdjęcia, serie postów z poradami?

Instagram to dla nas z założenia kanał dotarcia do potencjalnych klientek. Publikujemy treści, które mogą być dla nich ciekawe – przekazujemy dużo wiedzy na temat strategii w biznesie, w wizerunku, publikujemy porady dla girlbosses, prezentujemy nasze realizacje z portfolio, pokazujemy kulisy naszej pracy. Co do kolorów – wynikają one z naszej firmowej palety kolorów. Na początku publikowałyśmy zdjęcia układające się w poziome pasy, ale po roku wyrosłyśmy z tej koncepcji i chciałyśmy mieć większą swobodę pracy nad naszym kontem. Przerzuciłyśmy się na inny układ gridu, który pozwala nam na więcej możliwości. Teraz publikujemy na przemian jaśniejsze i ciemniejsze zdjęcia utrzymane w tonacji różu i turkusu oraz przekładki jednokolorowe z artykułami. A że jesteśmy grafikami, pewnie trochę łatwiej nam dbać o spójność!

Czy macie swój sposób na używanie #? Czy macie gotowe sety?

Mamy przygotowane sety hasztagów, które opracowałyśmy w Planoly po przejściu kursu Hasztagownia PRO u Marty Kaczmarski. Regularnie je sprawdzamy, śledzimy sezonowe trendy. Nasze posty nie mają aż tak dużo otwarć z hasztagow, jest to specyficzna branża, która nie jest aż tak „nośna” na polskim Instagramie. Na tym polu potrzebna jest jeszcze edukacja i budowanie świadomości, ponieważ strategiczny wizerunek marki jest bardzo złożonym konceptem. Na razie koncentrujemy się na polskich hasztagach i polskim rynku kobiecych biznesów.

Jesteście jednymi z 48 kobiet, które wystąpiły na okładce książki „Kobieta Asertywna”. Jak rozpoczęła się ta przygoda i czy miała jakiś związek z Instagramem?

Historia jest bardzo prosta i pokazuje, że w internetach nie ma rzeczy niemożliwychBardzo kibicujemy idei nie tylko kobiety, ale w ogóle człowieka asertywnego. Takiego, który zna siebie i dokonuje wyborów bez krzywdzenia innych. Kamilę obserwujemy na Instagramie i stąd dowiedziałyśmy się o akcji. Napisałyśmy w zgłoszeniu szczerą odpowiedź na pytanie: „kim jest kobieta asertywna?” i nasze zgłoszenie okazało się wartościowe w oczach zespołu Rowińska Business Coaching. Tak właśnie zostałyśmy wybrane do projektu. Cieszymy się, że możemy być ambasadorkami tej idei!

@nieszablonowyshablon

Czy macie jakieś plany na dalszy rozwój Waszego konta na Instagramie?

Tak! Bardzo lubimy to medium. Mamy w planach publikowanie krótkich filmików z poradami na temat brandingu. Ta seria będzie odpowiadała na podstawowe pytania i powoli budowała obraz złożoności wizerunku. Nasz roboczy tytuł „wpół do brandingu” ma za zadanie oswoić odbiorców z pojęciem brandingu i pokazać, że nigdy nie jest za późno, żeby zabrać się za niego na serio. Już niebawem więcej informacji na naszym profilu! Zachęcamy do śledzenia. 

Czy macie jakieś porady dla osób, które zaczynają swoją przygodę  z instagramem? 

Przede wszystkim budowanie społeczności – to podstawa! Oprócz publikowania własnych postów, dopracowanych wizualnie i merytorycznie, ważne jest zostawianie angażujących komentarzy u innych osób. Dzięki temu możemy nawiązać wirtualną relację z innymi użytkownikami instagrama i mieć pewność, że nie nabijamy sztucznie liczby obserwujących, ale tworzymy bazę potencjalnych klientów. Druga rzecz to stories – gdy my zaczynałyśmy budować nasze konto, ta funkcja w Polsce jeszcze była w powijakach. Teraz bez regularnego publikowania stories ciężko rozkręcić konto, nawet takie, które jest bardzo ciekawe wizualnie i treściowo! Tempo przyśpiesza, użytkownicy często przeglądają tylko kółeczka stories i nie przewijają feedu Insta w dół. Dlatego warto pamiętać o stories i jego spójności z siatką zdjęć, nawet jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Insta.

Dodaj komentarz