Jak pisać angażujące treści na Instagramie?

Dawno dawno temu, kiedy Instagram zaczynał swoje podboje w Internecie mogliśmy zobaczyć tam jedynie ciekawe, kwadratowe zdjęcia z dodatkowymi filtrami proponowanymi przez aplikację. Dzisiaj Instagram to miejsce komunikacji, szukania np ciekawych, ręcznie robionych mebli do domu czy inspiracji dla osób związanych ze światem mody. To też platforma, dzięki której firmy coraz więcej sprzedają. Czy do aktualnej formy Instagrama wystarczy tylko piękne zdjęcie? Czy dodanie trzech słów czy emoji będzie wystarczające, żeby zachęcić naszego obserwatora do działania?

Prawda jest taka, że teraz to co napiszemy jest ważniejsze niż fakt czy nasze zdjęcie będzie bardziej w odcieniach różu czy fioletu. Oczywiście jakość i to co jest na zdjęciu jest także ważne, bo w końcu jest to aplikacja, która ma przyciągać wzrok własnie pięknymi zdjęciami, ale dzisiaj odbiorca już potrzebuje czegoś więcej. Potrzebujemy przeczytać coś wartościowego dla nas i coś co nas naprawdę ciekawi. Dlatego polecam Ci tworzyć swoje treści np raz w tygodniu. Zastanawiać się o czym chcesz poinformować, co chcesz przekazać, jaką wartością się podzielić i w pełnym skupieniu napisać najpierw opis do zdjęcia. Tak! Zrób to nawet jeśli nie masz pomysłu na zdjęcie. Pisząc na pewno wpadnie Ci do głowy jakiś fajny sposób na przedstawienie na zdjęciu tego co chcesz przekazać treścią.

Zastanów się jakie treści chcesz przekazywać swoim obserwatorom. Postaraj się w jakiś sposób kategoryzować to o czym chcesz pisać. Mówię tutaj o pogrupowaniu treści np na te związane z rozrywką, edukacją czy może chcesz opowiadać jakieś historie z życia codziennego. Jeśli prowadzisz firmę możesz dodać jakieś tipy produkcyjne albo pokazać jakąś ciekawą historie jak pomogłeś swojemu klientowi. Dodaj odrobinę „dramatyzmu” w swojej historii bo takie ciekawią najbardziej.

Pamiętaj! Najważniejsze są pierwsze słowa Twojej historii (opisu zdjęcia). To właśnie te pierwsze wyrazy będą widoczne, bo przypominam Ci, że Instagram ucina dłuższe wpisy, które są widoczne dopiero po kliknięciu „więcej”. To nie musi być nic wyszukanego. Możesz po prostu napisać „To był najwspanialszy dzień w moim życiu!” albo „Nie uwierzysz co mnie dzisiaj spotkało…”.

Jakie są techniczne sugestie odnośnie opisów zdjęć? Na pewno Tobie, tak jak i mnie, dużo łatwiej się czyta kiedy tekst jest przejrzysty. Osobiście lubię wypunktowane najważniejsze kwestie czy po prostu używanie akapitów. Ważne też, żeby pisać naturalnie czyli jeśli mamy luźny styl wypowiedzi to nie warto nagle pisać w formalny sposób.

Najważniejszą kwestią jaką powinien zawierać każdy opis zdjęcia bądź większość z nich to CTA czyli Call To Action. To nie musi, a nawet nie powinna za każdym razem być sprzedaż! Najważniejsza jest relacja z naszymi odbiorcami, a jak inaczej możesz ich poznać jeśli nie przez rozmowę? Zadaj pytanie pod postem, poproś o zostawienie serca jeśli podoba im się poruszana kwestia albo zachęć do oznaczenia znajomych, którzy powinni o tym przeczytać. Zadając pytania i prosząc o odpowiedzi może nawiązać się naprawdę fajna rozmowa, która może być inspiracją do stworzenia nowego produktu czy tematu na kolejny wpis na blogu.

Podsumowując: Jak pisać angażujące treści? Pisz naturalnie od serca, zadawaj pytania, bądź ciekawy opinii innych i sam pomyśl co może najbardziej zaciekawić Twoich odbiorców. Dobrym sposobem jest także obserwacja samego siebie czyli zwrócenie uwagi jaki wpis Ciebie zatrzymuje chwilę dłużej podczas przeglądania nowych postów na Instagramie.

Dodaj komentarz