Jak poznać swoich obserwatorów i przyciągnąć nowych?

Statystyki… niektórym pewnie wyskoczyła gęsia skórka? Może samo słowo nie brzmi jakoś przesadnie demonicznie, ale to co się z nim wiąże może już przyprawić nas o ból głowy. Statystyki są czasem zagmatwane, ale są szalenie ważne dla rozwoju naszego konta na Instagramie, biznesu czy nawet mierzenia postępów w zdobywaniu nowych nawyków np żywieniowych. Dzisiaj będzie trochę o statystykach, ale tych przyjemniejszych bo mówiących o tym kim są nasi obserwatorzy 🙂 Z tego artykułu dowiesz się jak sprawdzić kto Cię obserwuje i czy to są Twoi wymarzeni obserwatorzy.

Wchodząc w statystyki na swoim profilu zobaczysz po prawej stronie zakładkę „Grupa odbiorców”. To własnie ta cześć dzisiaj interesuje nas najbardziej. Tutaj możesz monitorować rozwój swojej grupy odbiorców w ostatnich 7 dniach czy też w danym dniu (przez kliknięcie na wykres). Szczegółowo widzisz tutaj liczbę ogólną obserwatorów, którzy przyszli w danym tygodniu (liczba nowych obserwujących odjąć tych którzy już Cie nie obserwują). Warto tutaj dodać, że zawarte są tutaj osoby, które z jakiegoś powodu przestały Cię obserwować lub po prostu opuściły Instagram w tym czasie. Możesz także kliknąć na przycisk „Wyświetl posty” żeby zobaczyć z jakiego okresu treści są brane do tych statystyk.

Następnie widzisz najpopularniejsze lokalizacje czyli miejsca, w których są skupieni Twoi obserwatorzy. Kolejny wykres to przedział wiekowy osób, które Cię obserwują oraz jaka płeć przeważa.

Ostatnia część, która mogłaby wydawać się najważniejsza dla nas bo pokazuje w jakich godzinach i dniach przebywają na Instagramie obserwujące nas osoby. Nie wiem jak to jest u Ciebie, ale ja z doświadczenia widzę, że te statystyki w porównaniu do zaangażowania po opublikowaniu mojego postu mijają się z rzeczywistością. Teoretycznie powinnam publikować posty wieczorem bo wtedy moi kochani obserwatorzy korzystają z aplikacji, ale zdecydowanie lepsze zaangażowanie mam, gdy opublikuje post rano 🙂 I tyle wyszło z tych moich statystyk…

Tutaj rada dla Ciebie! Analizuj i porównuj różne czynniki, badaj czy te słupki rzeczywiście maja odzwierciedlenie w jakości i zaangażowaniu na Twoim profilu.

Ok, po zweryfikowaniu statystyk wiemy już kto nas obserwuje. Ale czy te osoby są naszymi wymarzonymi obserwatorami? A może prowadzisz profil biznesowy swojej firmy i szukasz tutaj idealnych klientów? Jeśli jeszcze nie masz stworzonego swojego awatara wymarzonego klienta czy obserwatora to najwyższa pora żebyś to uczyniła! Nawet jeśli nie prowadzisz biznesu to warto żebyś wiedziała do jakiej grupy obserwatorów chcesz trafić. Dlatego mam dla Ciebie prezent! Stworzyłam listę pytań, które pomogą Ci poznać swojego wymarzonego odbiorcę. Poniżej znajdziesz formularz do jej pobrania. Daj znać w komentarzu lub pisząc do mnie na Instagramie jeśli będziesz miała pytania lub będziesz chciała się podzielić jak wygląda Twój wymarzony odbiorca 🙂

.

1 Komentarz

Dodaj komentarz