Jak czytać statystyki Insta Stories?

Nie da się ukryć, że Insta Stories “kradnie” większe zainteresowanie tradycyjnym postom publikowanym na Instagramie. Dlatego znajomość statystyk Stories i umiejętność ich czytania jest kluczową kwestią jeśli chcemy zwiększyć swoją publiczność.

Aby zobaczyć statystyki związane z Insta Stories wchodzimy w Statystyki na naszym profilu i w zakładce “zawartość” mamy “relację”. Znajduje się tam archiwum naszych relacji gdzie po kliknięciu w pojedynczy post i przeciągnięciu palcem w górę możemy zobaczyć szczegółowe statystyki dotyczące tych konkretnych 15 sekund. Jest oczywiście lista metryk takich jak: Dalej, Wstecz, Następna relacja i Wyjście. Znajomość poszczególnych statystyk pomoże w określeniu co tak naprawdę interesuje naszego odbiorcę i jaki typ treści powinniśmy publikować. Oto znaczenie każdej ze statystyk:

Kliknięcie “Dalej”

Czyli kliknięcie w prawą część ekranu, aby przejść do następnej relacji czekającej w kolejce. Najlepiej porównywać ją w kontekście różnych treści, które publikujemy. Czy obserwator więcej klika “Dalej” na zdjęciach czy na filmikach? Może Twoje zdjęcia są mało atrakcyjne, a może dodajesz filmiki bez napisów, a odbiorca ogląda w trybie wyciszonym i nie może Cię posłuchać? Warto porównać, zastanowić się i sprawdzić czy po naszej analizie jest lepiej.

Kliknięcie “Wstecz”

To liczba kliknięć w lewą stronę ekranu aby zobaczyć poprzednią relację. To może być dla Ciebie znak, że ta treść jest warta ponownego zobaczenia! Coś przykuło w niej uwagę twojego obserwatora dlatego zanotuj to i sprawdź czy po publikacji podobnej treści statystyka będzie taka sama.

Następna relacja” i “Wyjście”

Te dwie statystyki są do siebie podobne, ale “wyjścia” mają mniej negatywny wydźwięk. Otóż wyjście może oznaczać, że ktoś nie miał już czasu oglądać Twojej relacji albo np dodałaś link, który przekierował do większej porcji informacji na dany temat. Natomiast “Następna relacja” to przejście do Stories kolejnego użytkownika. To może być sygnał, że w danym momencie Twoja relacja stała się nudna albo była za długa. Przeanalizuj ile masz takich wyjść i w którym momencie.

Dla kont firmowych, które maja ponad 10.000 obserwatorów (lub dla kont, które są zweryfikowane, czyli mają niebieski ptaszek przy nazwie) możemy także śledzić zaangażowanie na Insta Stories, czyli przesuwanie palcem w górę, aby zobaczyć link. To może być sygnał jakie treści najbardziej ciekawią obserwatorów, ale też powód do zastanowienia jeśli kliknięć “Przesuń w górę” jest mało. Być może musisz dodać gif albo jakąś informację co znajdzie obserwator jeśli zechce przekierować się do Twojego linku.

Tak jak z każdymi statystykami tak te na Insta Stories wymagają uwagi i analizy. Jeśli chcemy dowiedzieć się co interesuje naszego odbiorcę potrzebujemy sprawdzać i testować nasze obserwacje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Paulina Kasprzyk

Social Media