Jak osiągnąć sukces na Instagramie – @architektporzadku

Jak utrzymać porządek w domu, miejscu pracy a jak na Instagramie? Czy to w ogóle ma jakieś znaczenie czy wokół nas jest porządek? Po co jeszcze mieszać do tego asertywność?! Na te wszystkie pytanie uzyskasz odpowiedź czytając nasz wyczerpujący wywiad.

Z ciekawostek dodam tylko, że kiedy pisałam do Agnieszki we wrześniu to jej konto na Instagramie miało 11 tysięcy obserwatorów a dzisiaj ma już ponad 45 tysięcy!

Jak się zaczęła Twoja przygoda z instagramem?

Moja przygoda z Instragramem, zaczęła się dokładnie 31.05.2018. To był ostatni dzień na zgłoszenie do konkursu organizowanego przez Kamilę Rowińską (moją mentorkę), w którym nagrodą była sesja coachingowa. Konkurs polegał na opublikowaniu minutowego filmu, w którym należało zadeklarować swoje cele do zrealizowania do końca 2018 roku. Moim planem było skomercjalizowanie usług, które świadczę obecnie jako Architekt Porządku oraz rozwój kanałów sprzedaży online. Głównie miał być to blog i Instagram 🙂 Lepszego miejsca i czasu na taką deklarację nie mogłam znaleźć 🙂 Konkurs wygrałam, a co najważniejsze zrealizowałam cel 🙂

Na swoim blogu dzielisz się poradami o tym jak dbać o porządek w domu, dobrze zorganizować swoją przestrzeń. Czy tak samo podchodzisz do Instagrama? Czy masz wcześniej zaplanowane jakie tematy poruszysz, jakie dodasz zdjęcia? Czy może tutaj robisz to spontanicznie?

Konto na Instagramie tworzyłam z myślą, o tym że chcę przez niego dać się poznać moim przyszłym Klientom. Chciałam zbudować z nimi relację, zanim poznamy się osobiście, czyli zanim zaproszą mnie, w tak intymną strefę jaką jest ich bałagan. Mój instagram ma pokazywać jaka jestem, więc jest jak moje życie: dużo się dzieje, działam na wielu płaszczyznach na raz, uczę się, śmieje, podziwiam, testuje, doradzam, a przez to wszystko przewija się jeszcze entuzjastycznie mój słodki czterolatek i chrapiący buldog francuski 🙂 Porządek staram się trzymać w feedzie – bo to moja wizytówka. Bezwzględny porządek trzymam na blogu.

Czy masz swój sposób na używanie #? Czy masz gotowe sety?

Hasztagi dopasowuję do tego co widać na zdjęciu, do tego co jest napisane w opisie zdjęcia lub osób, do których chcę z kontentem dotrzeć. Zastanawiam się przy tym, które z # może obserwować moja grupa docelowa. Z setów korzystam, gdy dodaję kontent wnętrzarski – czyli gdy chcę się zabawić w łowcę serduszek 🙂 Sety najczęściej podglądam w postach, na dużych kontach typu #homedesign #interiors

Jesteś jedną z 48 kobiet, które wystąpiły na okładce książki “Kobieta Asetywna”. Jak rozpoczęła się ta przygoda i czy miała jakiś związek z Instagramem?

To drugi instakonkurs Kamili Rowińskiej, w którym brałam udział. W tym jednak, nie tak bardzo zależało mi na samej nagrodzie (chociaż wspaniała :)) lecz na poparciu idei szerzenia komunikowania się w sposób asertywny z otoczeniem. Projekt Kobieta Asertywna, jest nie tylko w 100% spójny z moimi wartościami, ale również bardzo istotny z punktu widzenia mojej działalności, jako Architekta Porządku.

Moja praca nie polega tylko na odgracaniu i ustawianiu rzeczy na półkach, to praca z człowiekiem, komunikowanie się z nim, to wypracowywanie u niego pewnych nawyków i wspieranie w podejmowaniu decyzji.

Na moim blogu bardzo często piszę o tym, jak radzić sobie z obowiązkami domowymi – w tym z utrzymywaniem porządku. Przez każdy wpis tego typu przewija się asertywność, czyli jak postawą uległą nie brać za dużo na siebie? li jak unikać agersywnej komunikacji, która doprowadzi tylko do kłótni, o to kto wyjmuje naczynia ze zmywarki?

Proszę podziel się jeśli możesz czy dzięki temu, że prowadzisz aktywnie konto na Instagramie zyskałaś nowych klientów? Może jakieś nowe propozycje współpracy?

Działam w zupełnie nowej w Polsce branży, więc możliwość porównania przez Klientów w jedymi miejscu za pomocą # jak ta branża działa np. w innych krajach sprawia, że Instagram jest dla mnie idealnym kanałem komunikacji. Instagram odgrywa bardzo znaczącą rolę w procesie sprzedaży moich usług. Możliwość zapoznania się ze mną i obcowania przez wybrany przez przyszłego Klienta czas, jest dla mnie najcenniejsza. Ofertowanie i sprzedaż dzieje się dalej, ale to właśnie z Instagrama (wg statystyk, które obserwuję) trafia do mnie najwięcej czytelników bloga i Klientów.


Propozycji współpracy jest sporo, ale od początku działalności dokładnie je selekcjonuję. Tworząc ten kanał, nie miałam na celu stać się rozchwytywanym influencerem czyiś produktów lub usług. Chciałam być swoim własnym 🙂 Obecnie współpracuję z kilkoma markami, które wpisują się w moją tematykę. O niektóre sama zabiegam, ale przez Instagram i im daję się lepiej poznać zanim zdecydują, czy to co robię jest spójne z ich działalnością.


W Instagramie szczególnie cenię sobie łatwość przechodzenia z relacji online do relacji w świecie off. Przez ten czas poznałam mnóstwo wspaniałych dziewczyn: z pasją, pomysłami, marzeniami, celami. Spotykamy się na kawę, nawiązujemy współprace, wspieramy się, motywujemy wzajemnie, a nawet spędzamy razem rodzinne wakacje. W moim zaganianym życiu to niesamowita wartość.

@architektporzadku

Czy masz jakieś plany na dalszy rozwój Twojego konta na Instagramie?

W początkowej fazie, moje konto miało być głównie zaproszeniem na bloga. Przez to, jak zwiększyło się zaangażowanie użytkowników w instastories i kontent wideo, rozwijam dodatkowy kanał na YT, gdzie są archiwizowane moje najpopularniejsze treści video. Wymogli to na mnie niejako sami followersi 🙂 Bacznie obserwuję nowości, które pojawiają się na insta – cały czas próbuję nowych sposobów na uatrakcyjnienie treści. Plan jest jednak cały czas ten sam. Jeżeli chcesz mnie poznać, potrzebujesz pomocy lub dawki motywacji do ogarnięcia przestrzeni wokół siebie – zajrzyj na @architektporzadku  

Czy masz porady dla osób, które zaczynają swoją przygodę z instagramem?  Może podziel się jak udało Ci się zyskać obserwatorów 🙂 

Poradę mam raczej uniwersalną: zastanów się: Jaki jest cel prowadzenia przez Ciebie konta? Jaki problem rozwiązujesz dostarczanym contentem? I działaj! Ucz się! Próbuj! Ciesz się małymi sukcesami!

Staraj się dawać wartość by Twoi followersi chcieli do Ciebie wracać i polecać Cię dalej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Paulina Kasprzyk

Social Media