O co chodzi z całym tym Instagramem?

W obecnej sytuacji, czyli czasach koronawirusa, większość z nas szuka rozwiązań jak przenieść swoje życie do świata online. Zarówno to prywatne jak i biznesowe. Zakładamy nowe fanpage na Facebooku, Instagramie czy może na You Tube, żeby móc komunikować się z innymi czy nawet żeby nasz biznes mógł przetrwać. Czy zastanawiałaś się kiedyś po co właściwie Ci konto na Instagramie albo czy w ogóle je potrzebujesz? A jeśli tak to czym wyróżnia się ta platforma? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w poniższym poście.

Definicja Instagrama, według Wikipedii brzmi:

Instagram – fotograficzny serwis społecznościowy hostingu zdjęć, połączony z aplikacją o tej samej nazwie , który umożliwia użytkownikom edycję zdjęć i filmów, stosowanie do nich filtrów cyfrowych oraz udostępnianie ich w różnych serwisach społecznościowych.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Instagram

Nie da się ukryć, że w Instagramie najważniejsze są zdjęcia, w nietypowej jak dotąd formacie 1:1, czyli w kwadracie. Dobrej jakości, ciekawe, inne niż wszystkie, z pomysłem dla siebie czy swojej marki. To właśnie zdjęcie jako pierwsze przyciąga naszą uwagę, a nie opis umieszczony do posta. Oczywiście z biegiem czasu, zdjęcia nie były już wystarczające. Pojawiło się Insta Stories, IGtv czy możliwość zakupów przez platformę. Ale najważniejsze pytanie jakie powinnaś sobie zadać, jeśli prowadzisz firmę i chcesz pojawić się na tej platformie, to:

“Po co mojej firmie konto na Instagramie? Co chcę przekazać odbiorcom? Dlaczego mają mnie obserwować?”

Zwykło się mówić, że właśnie tutaj pokazujemy kulisy naszej firmy, coś czego nie pokazujemy na innych platformach. Na Instagramie warto dać znać, że nasz biznes ma też ludzką twarz, że są osoby, które stoją za działaniami danej firmy, które pakują paczki czy przygotowują posty albo wygląd strony www.

Zastanów się też jaki przekaz czy wartość chcesz dawać odbiorcom. Czy chcesz np dodawać historię swojej firmy, poprzeplataną z aktualnymi wydarzeniami i czasem dodawać posty produktowe, gdzie pokazujesz co sprzedajesz? Czy może własnie chcesz pokazywać kulisy swojej branży, mówić o tym jak działacie i dlaczego np eko opakowania są dla Was ważne?

Dlaczego masz się nad tym zastanawiać, skoro pisałam, że Instagram to głównie przyciągające uwagę zdjęcia?! Czy nie możesz po prostu wrzucić jakiejś super fotki z produktem i już? A no własnie nie możesz jeśli chcesz zdobywać nowych obserwatorów a później klientów 😉 Tak, Instagram to portal gdzie zdjęcia są ważne, ale ważna jest też treść dodawana do postów. Coraz częściej zwracamy uwagę czy jest ona dla nas wartościowa, ciekawa czy porusza nietypowy jak dotąd dla nas temat.

Najważniejsze przy początkach, ale i późniejszych działaniach na Instagramie to wiedzieć po co chcesz tutaj być. Zadaj sobie kluczowe pytania żeby Twój przekaz był wartościowy i spójny.

Komentarze (3)

  1. Zgadzam się w 100%. Instagram to bardzo ważny kanał komunikacji z potencjalnymi klientami i odbiorcami naszych treści. Czy go lubimy czy nie, nasza firma / marka osobista powinna być tam obecna. Dziękuję za skazówki 🙂

    1. Dokładnie się z Tobą zgadzam. Ja sama FB używam tylko do pisania wiadomości czyli tak naprawdę używam Messenger’a niż samo konto na FB. Oczywiście na IG jestem prawie ciągle 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Paulina Kasprzyk

Social Media