4 kroki do dobrego BIO na Instagramie

Instagram BIO to nasza wizytówka, to miejsce, które nasz obserwator widzi jako pierwsze wchodząc na nasz profil. Jeśli tutaj nie napiszesz jasno czym się zajmujesz to właśnie przepadło Twoje dobre, pierwsze wrażenie… Ale nie martw się! 😉 Przeczytaj moje tipy i zobacz jakie zmiany powinnaś u siebie zastosować.

#1 Słowa kluczowe dla Twojej branży

W polu “imię i nazwisko”, które możesz zobaczyć wchodząc w edycje swojego profilu, warto żebyś wpisała jakieś słowo kluczowe dla swojej branży czy marki osobistej. Dlaczego to jest ważne? Ponieważ ta sekcja jest także widoczna w wyszukiwarce Instagrama! Jeśli nazwa Twojego profilu to np nazwa firmy, w polu “imię i nazwisko” przedstawiasz siebie pisząc: Paulina Kasprzyk, to dodaj także np Fotograf Wrocław. Dzięki temu dajesz sobie większe szanse na znalezienie Twojego profilu i być może nawiązaniu owej współpracy 🙂

#2 Hashtag charakterystyczny dla mojej branży

Tak, hashtagi dodane w BIO także działają 😀 (uwaga te na stories też 😉 ). Dodając # do opisu swoich działań użyj tego kluczowego, który jasno mówi o czym jest Twój profil. Dzięki temu znów dajesz sobie więcej szans na znalezienie Twojego profilu.

#3 Dodaj aktywny link

Jeśli prowadzisz jakiś blog, stronę Twojej marki, sklep firmowy czy nawet grupę na Facebooku to warto, żeby podzielić się tym linkiem z innymi. Uwierz mi, że osoby które przychodzą na twój Instagram raczej nie wiedzą, że prowadzisz inne działania np na Facebooku. Poinformuj ich o tym bo dzięki temu możesz zyskać nowego subskrybenta na You Tube czy członka swojej grupy. Zauważ też proszę, że często może nawet jak słyszeliśmy, że dana osoba prowadzi jeszcze konto na innym portalu czy ma blog, to jeśli nie dostaniemy gotowego linku, podanego na tacy, to rzadko kiedy chce nam się go szukać. Myśl tak, jakbyś chciała jak najbardziej ułatwić swoim odbiorcom drogę do twojego miejsca w sieci, tak żeby nie musieli w ogóle się wysilić żeby Cię znaleźć 🙂

#4 Wezwij do działania!

Jeśli interesuje Cię temat działań w social mediach czy pozyskiwania nowych klientów online czy po prostu nowych obserwatorów to na pewno spotkałaś się z magicznymi trzema literami… CTA 😀 Co oznaczają? CTA – Call To Action czyli wezwanie do działania. To hasło ma Ci ciągle przypominać o tym, co Ty masz przypomnieć swoim odbiorcom 😀 Dajmy na to, że własnie napisałaś nowy post na blogu i dodałaś link kierujący do artykułu na swoim Instagramie. Teraz jeśli chcesz, aby osoba, która wejdzie na Twój profil wiedziała co zrobić z tym linkiem, ważne żebyś w ostatniej linijce swojego BIO napisała np “Przeczytaj najnowszy artykuł”. CTA ma podpowiadać twoim odbiorcom co właściwie od nich oczekujesz, jaki mają podjąć następny krok. Niby nic a jednak ważna rzecz 😉

Podsumowując.

Poniżej masz mini listę z hasłami, które warto żebyś sprawdziła w swoim BIO. Poczuj się przez chwilę jak nowa osoba, która pierwszy raz widzi twoje konto. Czy z obecnego opisu wie czym się zajmujesz? Czy wie czego może się spodziewać po tym profilu?

Jeśli masz jakieś pytania – pisz śmiało 😉

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Paulina Kasprzyk

Social Media