# hashtag poradnik – jak uzyskać więcej wyświetleń z hashtagów?

Czy zastanawiałaś się po co w ogóle używać hashtagów? Ok, kategoryzują treści, ale czy to wszystko? Otóż hashtagów używamy głównie po to, aby dotrzeć do nowych osób na Instagramie. Tych, którzy jeszcze nas nie obserwują. Jak zatem mądrze dodawać hashtagi, aby zobaczyła nas jak największa ilość osób?

Co ma wpływ na liczbę wyświetleń z hashtagów?

Jedne hashtagi są bardziej popularne, a inne mniej. Jedne są częściej wyszukiwane, a inne wcale. No właśnie! Jeśli dodajesz hashtag, który nie jest w ogóle używany na Instagramie to nie możesz liczyć, że będziesz miała z niego dużo wyświetleń. Popularny hashtag, to taki który po sprawdzeniu go w lupce na Instagramie ma dodawane nowe posty z dużą częstotliwością. Jeśli wejdziesz np w #dzieńdobry i w ostatnie dodane zdjęcia, to zobaczysz, że w ciągu minuty pojawiło się parę nowych postów. To oznacza, że ten hashtag jest “klikalny” i używany przez innych, dzięki czemu Twoje zdjęcie także może być pod nim zauważone.

Zdjęcie także ma ogromny wpływ na to jaką liczbę wyświetleń z hashtagów uzyskasz. Jeśli zdjęcie, które oznaczysz wybranym hashtagiem będzie słabe jakościowo, nie wyróżni się w żaden sposób, a wybrany przez Ciebie hashtag będzie bardzo popularny to najprawdopodobniej zginiesz w gąszczu dodawanych zdjęć. Dodając inne, ciekawe zdjęcie masz większą szansę na to, aby się wyróżnić i żeby więcej osób weszła właśnie w Twoje zdjęcie z tych, które są pod danym hashtagiem.

Popularność hashtagów to też co powinnaś mieć na uwadze w doborze znaczników do swojego posta. Popularność, a raczej mam tutaj na myśli ich wielkość czyli to ile zdjęć znajduje się pod danym hashtagiem. Ile zdjęć zostało już opublikowanych możesz sprawdzić wchodząc w dany hashtag i sprawdzając liczbę zaraz pod znacznikiem. Im więcej postów tym hashtag jest większy i tym masz większą konkurencję 😉 Kiedyś panowało przekonanie, i sama też tak uważałam, że jeśli masz małe konto to powinnaś używać małych hashtagów. Dzisiaj po analizach także na swoim profilu wiem, że jeśli jesteś pewna, że Twoje zdjęcie wymiata i jest wyjątkowe to nic nie powinno Cię bronić przed dodaniem dużego hahstagu.

Podsumowując – Co zrobić żeby mieć więcej wyświetleń z hashtagów?

  1. Zrób dobre jakościowo, ciekawe zdjęcie, które będzie się wyróżniać na tle zdjęć już dodanych pod wybrany przez Ciebie hashtag
  2. Sprawdź jak popularny jest dany hashtag, czyli ile ostatnio zostało dodanych do niego zdjęć
  3. Sprawdź wielkość hashtagu i jak dużą będziesz miała konkurencję

Używając hashtagów przede wszystkim miej na uwadze fakt, czy sama będziesz szukać treści pod takim hasłem 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Paulina Kasprzyk

Social Media