Trendy na Instagramie w 2021 roku

Nowy rok to magiczny czas kiedy chcemy zacząć wszystko od nowa, zaktualizować swoje plany, cele i działać z nową energią. To także czas kiedy staramy się podsumować co działo się w ubiegłym roku. I taką właśnie weryfikację zrobił Pinterest i Later.com jeśli mowa o trendach, które będą królować w roku 2021. Przeczytaj do końca, a dowiesz się co publikować na Instagramie żeby być trendy!

Pinterest co roku bada hasła, które w porównaniu z poprzednimi latami były chętniej wyszukiwane i sprawdzane w aplikacji. Na tej podstawie określa jakie tematy mogą nas chętniej interesować w nowym roku. Spośród wszystkich wymienionych trendów wybrałam te, które moim zdaniem można w ciekawy sposób przedstawić na profilach na Instagramie 😉

# 1 Dbanie o nasze ciało i umysł

Wszyscy wiemy jakie zmiany w ubiegłym roku wywołała pandemia. Musieliśmy i nadal musimy przewartościować nasze życie i zmienić sposób działania. Zaczęliśmy także więcej dbać o siebie. To oczywiście wyłapał Pinterest i w trendach na ten rok nadal to dbanie o siebie będzie dla nas ważne. A czym ta troska o nas samych będzie się przejawiać? Użytkownicy aplikacji Pinterest chętnie wyszukiwali hasła związane z rytualna kąpielą, dobrym snem, eksperymentami z nowymi smakami czy też zaciekawiły nas mistyczne tematy związane z fazami księżyca i astrologią.

Wszystko fajnie ale teraz jak te trendy przenieść na nasz feed na Instagramie?

Jeśli masz w domu wannę to połowa problemu z głowy 😉 A mówiąc całkiem poważnie, to po zweryfikowaniu, czy ten trend pasuje do Twojej branży czy tematyki konta, spróbuj w ciekawy sposób zrobić zdjęcie przyborów do relaksującej kąpieli, może wiesz jaki wpływ na nasze samopoczucie ma odpowiednia ilość snu albo także rozkochałaś się w astrologii i chcesz się podzielić tą nową zajawką z innymi. Jeśli prowadzisz konto kulinarne – pokaż nowe dane, eksperyment kulinarny, który podasz w innowacyjny sposób prosto z Masterchef czy najlepszej restauracji na świecie! Podziel się jak zrobić takie ekskluzywne danie w domu.

# 2 Domowe, klimatyczne otoczenie

Nie da się ukryć, że przez ostatni rok najwięcej czasu spędzamy w domu. A skoro tak to warto otoczyć się przytulnym wnętrzem wypełnionym uroczym klimatem! W statystykach Pinterest widać, że taki klimat jest nam potrzebny bo właśnie takie hasła były wyszukiwane w aplikacji. Skupimy się w tym roku jeszcze bardziej na oświetleniu, które zachęci do relaksu, a dokładniej w naszych wnętrzach będzie królował neon! Połączymy także Japonię ze Skandynawią odkrywając styl japandi czyli gładkie linie, neutralne kolory i minimalizm. I jeszcze w tej kwestii trend, który sama ostatnio stosuję czyli połączenie garderoby i biura! 😉 Będziemy szukać w swoich mieszkaniach miejsca, małego kącika tylko dla siebie, szukać dodatkowych rozwiązań naszych pomieszczeń.

Jak te trendy wykorzystać na Instagramie?

Jeśli tworzysz dodatki do domu to postaraj się zrobić zdjęcie w minimalistycznej formie, rodem ze stylu japandi. Albo zrób je dodając w tle neon! Pamiętaj, że główną rolę gra tutaj Twój produkt ale zawsze możesz przemycić nieco trendów do zdjęcia i w ciekawy sposób pokazać jak wykorzystać produkt w nowej aranżacji wnętrza.

# 3 Moda

Chyba Cię nie zdziwi fakt, że trendy przytulnych i komfortowych ubrań będzie kontynuowany? Pinterest pokazuje nam, że kochamy wygodę, ale tez elegancję i właśnie takie ubrania będziemy zabierać na ulicę! Dobra jakość, elastyczność, ale wygląd na tyle elegancki, że nie będziemy się bały zejść prosto z kanapy i iść do biura ubrane dokładnie w to samo! Oczywiście szale, puchówki, puchate kapcie i wszystko co nas otula także pozostaje z nami na ten rok trendów.

Dlatego jeśli na swoim profilu dzielisz się modą to pamiętaj o wygodzie i otuleniu na zdjęciach 😉 Chociaż jeśli zajmujesz się modą to doskonale wiesz co jest modne i jak ten temat ugryźć.

# 4 Biznesy online

Czasem z przymusu, a czasem odkrywając swoją przedsiębiorczość nasze biznesy zaczęły jeszcze mocniej gościć w świecie online. Pojawiły się nowe marki, a czasem całkiem nowe, innowacyjne produkty, które coraz mocniej zostawiają swój ślad w Social Mediach. Napływ nowości będzie kontynuowany w tym roku a co za tym idzie będzie także większa konkurencja 😉 Dlatego warto mieć dobrze przemyślaną i opracowaną strategię dla swojej marki.

Co na temat trendów na ten rok mówi Later? Tutaj porady są już bardziej “techniczne” czyli jaki rodzaj publikowanych treści, jaka ich forma będzie nas najbardziej przyciągać w 2021 roku.

# 5 Sklep na Instagramie 

Z pewnością zauważyłaś zmianę wyglądu panelu na Instagramie, a dokładniej mówiąc przeniesienie czy zamienienie serduszka (gdzie po wejściu widziałaś np ostatnie polubienia) z torebeczką odpowiadającą zakupom w aplikacji. Nic bez powodu czyli był to, moim zdaniem celowy ruch ze strony aplikacji, aby zachęcić Cię do wejścia w sklep i zrobić w nim zakupy 😉 To właśnie sygnał dla nas, że w tym roku Instagram będzie jeszcze bardziej stawiał na robienie zakupów w aplikacji. Potwierdzeniem tego niech będzie komentarz z konferencji, która miała miejsce w maju 2020:

W tej chwili wiele małych firm boryka się z problemami, a wraz z zamykaniem sklepów coraz więcej chce wprowadzić swoją działalność online. Naszym celem jest zapewnienie bezproblemowych zakupów i umożliwienie każdemu, od właściciela małej firmy po globalną markę, używania naszych aplikacji do łączenia się z klientami.

Nie masz jeszcze swojego sklepu na Instagramie? To do dzieła! Jeśli nie wiesz jak go założyć zostaw komentarz i napisze dla Ciebie post z instrukcją 😉

# 6 Video posty

W 2020 roku pokochaliśmy krótkie i kreatywne filmiki, które bawią, a niektóre też uczą czegoś nowego. To oczywiście wszystko za sprawą Tik Tok’a, ale Instagram nie pozostał bez odpowiedzi i stworzył Reels (które są systematycznie wprowadzane do kolejnych krajów dlatego jeśli jeszcze nie masz Reels to wszystko przed Tobą 😉 ). Nie zmienia to faktu, że chętniej i częściej oglądamy i będziemy oglądać krótkie, kreatywne filmiki. Dlatego pomyśl jak możesz pokazać swoją markę, produkty w postaci filmiku.

# 7 Karuzela

Ten typ posta w dalszym ciągu będzie obecny na naszych tablicach. Sztuką jest stworzenie karuzeli, która nie tylko wizualnie nas zachwyci, ale także jej treść będzie nas interesować. Tworzenie edukacyjnych karuzeli może zwiększyć zaangażowanie i zasięg takiego posta. Twoi obserwatorzy będą chcieli zapisać sobie Twój post, a nawet udostępnić go dalej, aby pokazać swoim obserwatorom. Warunek jest jeden. Karuzela musi być ciekawa i dopasowana do Twoich odbiorców, odpowiadająca na ich zapotrzebowanie. Tylko taki post będzie udostępniany dalej 😉

# 8 Instagram jako mini Blog

Instagram już dawno przestał być aplikacją, która pokazuje tylko piękne zdjęcia. To miejsce gdzie dzielimy się przemyśleniami czy edukujemy innych. To swego rodzaju mini platforma do blogowania, która ma za zadanie przyciągnąć ładnym, kreatywnym zdjęciem, ale i zatrzymać na dłużej żeby przeczytać i spróbować skłonić do dyskusji. Z ciekawostek: dłuższe napisy na Instagramie zaczęły wieść prym już w 2019 roku, a w tym ma być ich prawdziwy wybuch. Oczywiście pamiętaj, aby pozostać autentyczną, pisać w zgodzie ze sobą 😉 Jeśli nie czujesz, aby długie laboraty były dla Ciebie to po prostu ich nie pisz. Autentyczne i prawdziwe treści są więcej warte niż 5 zdań więcej napisanych tylko po to, żeby były 😉

 

Jak Ci się podobają trendy na ten rok według Pinterest i Later? Przemycisz któryś z nich na swój profil?

 

 

Żródła: PinterestLater

Komentarze (2)

  1. Przeczytane informacje są bardzo dla mnie cenne.Jestem początkująca na Instagramie i wiele technicznych
    rzeczy jeszcze nie ogarniam.Proszę o radę jak założyć sklep na Instagramie.
    Pozdrawiam.

    1. Dziękuję i cieszę się, że mogę pomóc.
      Zakupy na Instagramie będą dla Ciebie możliwe jeśli masz także sklep z produktami na stronie swojej firmy na Facebooku. Produkty muszą mieć konkretny odnośnik do zakupu na Twojej stronie 🙂 Jeśli masz już gotową stonę na FB to powiązanie powinno pójść gładko. Wejdź w ustawiania na swoim koncie na Instagramie, następnie “Firma” i “Skonfiguruj zakupy na Instagramie”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Paulina Kasprzyk

Social Media